Hoe werkt de laagste prijsgarantie?

MisterFly weet ondertussen wel dat wij Beneluxers echte koopjesjagers zijn. Mocht je dus ergens anders onverhoopt tóch nog een goedkoper ticket tegenkomen, dan vergoeden wij het prijsverschil. Check de algemene voorwaarden voor details, zodat je precies weet waar je op moet letten.

Hoe werkt het?

Als je, binnen 24 uur nadat je een reservering hebt gemaakt op www.misterfly.be, een identiek aanbod vindt op een andere website voor een betere prijs, dan beloven wij plechtig dat we het prijsverschil terugbetalen. Pinky swear!

Lees eerst wel even de bijbehorende voorwaarden door, zodat je zeker weet dat je verzoek niet voor niks is!

1.       Definitie

Als je, binnen 24 uur nadat je een vliegticket hebt gekocht op www.misterfly.be, een identiek aanbod vindt op een andere website voor een betere prijs, dan beloven wij plechtig dat we het prijsverschil terugbetalen.

2.       Toepassing van de garantie

De beste prijsgarantie is van toepassing op een reservering van een identiek product dat bovendien voldoet aan de volgende criteria:

-          Dezelfde luchtvaartmaatschappij

-          Dezelfde luchthavens voor zowel vertrek als aankomst

-          Dezelfde routes (met of zonder overstap)

-          Hetzelfde vluchtnummer

-          Dezelfde klasse

-          Dezelfde samenstelling van reizigers ( volwassene, kinderen, baby’s, etc.)

-          Dezelfde tariefvoorwaarden (inclusief annulerings- en wijzigingsvoorwaarden)

-          Inclusief dezelfde voorwaarden (bijvoorbeeld bagage)

-          Betaling dient met hetzelfde kaarttype te geschieden (Visa, Eurocard, Mastecard, Amex, etc.)

-          Dezelfde administratiekosten

-          Beschikbaarheid van de aanbieding

Om in aanmerking te komen voor de beste prijsgarantie, dien je een verzoek te sturen via ons contactformulier. Vergeet niet om een kopie van de boekingsbevestiging van MisterFly en een screenshot van de website waarop de lagere prijs te zien is (waarop de betalingsmethode ook te zien is).

3.       Kosten van toepassing en uitsluitingen

De beste prijsgarantie is enkel en alleen van toepassing op vliegtickets die je via www.misterfly.be hebt geboekt. Uitgesloten van de beste prijsgarantie zijn:

-          Producten van Ryanair, Easyjet, Transavia, Vueling en Lufthansa.

-          De promoties, uitverkopen, kortingen en prijzen die uitsluitend van toepassing zijn voor bepaalde klanten, zoals leden van een vereniging, club of commissie

-          Speciale tarieven voor de toeristische branche

-          Voorkeurstarieven voor leden van verenigingen/personeel van bepaalde besturen

-          Gereduceerde tarieven voor leden van een loyaliteitsclub of een dergelijk programma

-          Gereduceerde tarieven die verbonden zijn aan een bepaalde transportmethode (zoals Visa Entropay, Maestro Debit)

-          Tarieven voor groepen, charters, tussenpersonen en intercarriers

-          Tarieven verkregen via een veiling of andere gelijksoortige manieren

-          De tarieven die beschikbaar zijn via websites met privéverkopen.

-          De tarieven prijzen die alleen beschikbaar zijn met gebruik van kortingsbonnen of een andere actie en niet beschikbaar zijn voor iedereen.

-           Specifieke promotionele aanbiedingen waarbij je na het boeken een korting krijgt (bijv. promotiecodes die je krijgt nadat je je inschrijft voor een nieuwsbrief)

De beste prijsgarantie is alleen van toepassing op prijzen die gepubliceerd werden op Nederlandstalige websites.

Deze garantie is niet van toepassing op websites waarvoor je je verplicht dient in te schrijven, online inschrijvingen of programma’s waarbij een wachtwoord of gebruikersnaam vereist is om de tarieven van de reisbureaus en luchtvaartmaatschappijen te kunnen zien. Hieronder vallen ook abonnementen of programma’s waarbij het lidmaatschap niet automatisch is en die (i) inschrijving vereisen van consumenten om lid te worden, (ii) een online of mobiele interface die gebruikt wordt door partners en die beschermt zijn door een wachtwoord en (iii) waar klanten een klantprofiel in dienen te vullen.

4.       Munteenheid

Als het tarief op een andere website in een andere munteenheid vermeld staat dan het tarief op www.misterfly.be, dan zal de klantenservice het tarief omrekenen naar dezelfde munteenheid zoals die op www.misterfly.be staat. De wisselkoers die wordt toegepast, is gebaseerd op de koers die op de dag van de reservering van kracht was. Als het tarief is omgerekend, behoudt MisterFly alsnog het recht om de claim af te wijzen, vooral wanneer de twee websites verschillende wisselkoersen hanteren. Prijsverschillen die door fluctuaties, afronding of wisselkoersen ontstaan worden niet meegenomen in de afweging of het aanbod in aanmerking komt voor de beste prijsgarantie.

5.       Algemene verkoopvoorwaarden

De algemene verkoopvoorwaarden van het tarief van de andere website dienen gelijk te zijn aan die van het gereserveerde tarief op www.misterfly.be, zodat de beste prijsgarantie toegepast kan worden. Let vooral op de annulerings- en aanpassingsvoorwaarden!

6.        Indienen van een claim

Om in aanmerking te komen voor de beste prijsgarantie, dien je ons te contacteren via het contactformulier. Voeg hierbij een kopie van de boekingsbevestiging van MisterFly en een screenshot van de website waarop de lagere prijs te zien is (in het Nederlands), alsook de beschikbaarheid en de omschrijving van het aanbod (raadpleeg ook de toepassing van de garantie). Incomplete of foutieve aanvragen, of die bijlages bevatten met foutieve of incomplete informatie, worden niet in aanmerking genomen.

Het verzoek dient binnen 24 uur na het boeken op www.misterfly.be ingediend te worden, waarbij de reserveringsdatum als bewijs geldt. Als de reservering binnen 24 uur voor vertrek is gemaakt, is de beste prijsgarantie niet van toepassing. 

7.       Verwerking van aanvragen

Nadat de MisterFlyers van de klantenservice je claim hebben beoordeeld, zullen zij de prijsgarantie toepassen als aan alle voorwaarden voldaan is. Je ontvangt dan een bevestigings-e-mail met het gecorrigeerde tarief. Als je claim als niet-ontvankelijk wordt beoordeeld, dan ontvang je hier uiteraard ook een e-mail over.

8.       Manieren van terugbetaling

Als je claim voldoet aan alle voorwaarden, en je betaling is voldaan, dan zal MisterFly het prijsverschil terugbetalen binnen 15 dagen via de betaalmethode waarmee de reservering is betaald.

9.       Aansprakelijkheid

Deze garantie kan niet gebruikt worden om een reservering te annuleren, maar alleen om het prijsverschil terugbetaald te krijgen.

Als je je reservering toch wilt annuleren om deze reden, dan is MisterFly niet aansprakelijk voor eventuele kosten die dat met zich meebrengt. MisterFly behoudt zich het recht voor om de beste prijsgarantie aan te passen of op te heffen, alsook de bijbehorende voorwaarden, op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving.