Mijn vlucht was vertraagd en ik wil graag klacht indienen

Zo’n beetje de grootste ergernis van reizen met het vliegtuig: vertraging! Helaas kunnen we de tijd niet met terugwerkende kracht teruggeven (we zijn helaas Harry Potter niet). Wel kun je natuurlijk een claim indienen. Hieronder lees je hoe, wat en waar.

Als je (slimmerik!) gekozen hebt voor onze ‘no explanation, no proof cancellation’ of de ‘no explanation, no proof cancellation’ + ‘repatriëring’- verzekering, ga dan naar de website van onze verzekeringsmaatschappij  Gestion Présence Assistance om daar te bekijken welke stappen je moet ondernemen. Je kan enkel een vergoeding eisen voor vertragingen van minstens 4 uur en met een maximum van €100 per persoon (maximum € 200 per persoon bij meer dan 4 uur vertraging). Je moet de verzekeringsmaatschappij een bewijs van vertraging, uitgegeven door de luchtvaartmaatschappij, overhandigen.

Als je niet voor onze verzekering gekozen hebt, ga dan naar deze link om na te gaan of de vertraging aan de juiste vereisten voldoet. 

●      Indien dit het geval is, vul dan het contactformulier in en vergeet het formulier van de luchtvaartmaatschappij niet bij te sluiten. 

    

●      Onze klantendienst zal de klacht rechtstreeks doorsturen naar de luchtvaartmaatschappij. Na ongeveer 3 maanden (gemiddelde responstijd van luchtvaartmaatschappijen) zal je het resultaat ontvangen.